Friss topikok

  • Tyto Alba: " egyszerűbb lenne csupán annyit tenni, hogy az adókat kizárólag a bevételek tényleges beérkezése ... (2014.07.06. 19:46) a vállalkozó alvállakozójának embere
  • Vegaaa: jó az ötlet, csak semmi értelme. 6 éve dolgozok logisztikai területen, és ha tudnátok milyen agyha... (2014.01.06. 18:26) Erős, erősebb, még erősebb...
  • Secnir: \bbox[red] valami \bbox[blue] másvalami (2013.10.15. 13:58) Kresz módosítás 02
  • vero: akik rendszeresen piásan vezetnek és esetleg balesetet okoznak jellemzően kb. letojják, hogy bevo... (2012.07.16. 22:30) Inni vagy nem inni?
  • Ugyandehogy (törölt): érdekes felvetés... valami szubszidiáris tényállással ilyenkor nem lehet operálni...? (2012.05.16. 09:58) Erőszak? Házon belül?

Linkblog

Erős, erősebb, még erősebb...

2011.04.29. 11:08 | Secnir | 5 komment

Címkék: autó kresz

Gondolom mindenki olvasott már olyan balesetekről, amit a sofőr azért okozott, mert vagy tapasztalatlan volt, vagy nem ismerte az adott kategóriájú autót - mivel frissen ült át trabiból bmw-be.
Hát igen.
Van az az autókategória, ami külön felkészítést igényel. Vagy csak rutint. Vagy figyelmet.
Létezik erre külön jogszabály: a 41/2004. (IV. 7.) GKM rendelet szól erről. Igen részletesen.

Amikor a rendelet (illetve az elődje) megszületett, akkor még nem voltak olyan személygépkocsik, amelyek 100 lóerőnél többet tudtak. A forgalom is kisebb volt, és mire valaki jogosítványszerzés után érdemben tudott autóhoz jutni, addigra -úgymond- megfontolt, érett lett.
Ezzel szemben mi van ma?
Az az autó, ami 150 lóerő alatt teljesít, az nem autó (nem saját vélemény). Az az autó, ami 250 km/h alatti végsebességgel rendelkezik, nem autó (ez sem saját). Az a sofőr, aki még nem töltötte be a huszat és nincs autója, az senki (ez sem).
Eredmény?
Kezdő -1-2-3 éves- jogosítvánnyal rendelkező ÚRVEZETŐK 200+ lóerős autókat vezetnek, és a baleset esélye kódolva van ebben a képletben.
Bizony, amikor egy buszvezetéshez, egy 18 kerekű terelgetéséhez, egy taxizáshoz(!) PAV kell, akkor egy -kvázi- versenyautóhoz miért nem? Miben különbözik a taxis 100 LE-s Daewoo Nubirája egy BMW Z3-tól?
A BMW-ben (jelen pillanatban a BMW egy példa, ide írhatok bármilyen márkát) jóval fokozttab reakcióidő, észlelési reakcióra van szükség, mint a taxiban. Ne beszéljünk arról, hogy van bizony olyan márka, ami "sebességre csábít".

Véleményem az, hogy azokat a gépjárműveket, amelyek 200 LE-nél nagyobbak, úrvezetők (B kategóriás jogosítványnal) csak minimum PAV I. vizsgával vezethessék.

hozzászólnál?

A bejegyzés trackback címe:

https://torvenykezes.blog.hu/api/trackback/id/tr712864246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.13. 13:41:41

Egyetértek. Továbbá mindazon gépjárművek, amelyek mozgássérültek szállítása miatt kedvezményeket (behajtási lehetőség, ingyenes parkolás, speciális parkolóhely) vehetnek igénybe, szintén csak külön, e célra összeállított elméleti és gyakorlati vizsgával (amelyet a sérülteknek is le kell tenniük, ha képesek vezetni) lehessen vezetni. Utóbbi gépjárművek esetén a kedvezmények csak akkor vehetők igénybe, ha a gépjárművezető az utazás és várakozás indokoltságát percre kész menetlevéllel igazolja...

Secnir 2011.05.13. 13:58:37

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
szerintem akkor bontsuk ketté:
az egyik a menetlevél. Ez legyen akkor indokolt, ha a kedvezményezett NEM rendelkezik jogosítvánnyal, vagyis a sofőr "hivatalból2 szállítja. ezzel így egyetértek.

a másik: "(amelyet a sérülteknek is le kell tenniük, ha képesek vezetni)" hát ez a rész így ilyen formában csak azt a vágyálmot kergeti, hogy szűnjenek meg az AUDI emblémás rokkantkocsik.
De az egy másik poszt lesz.-

lyken 2011.07.11. 20:08:05

Nem tudom, hogy a PAV mire van, viszont léteznek erre vezetéstechnikai tréningek nem kevés pénzért. Egyébként teljes mértékben jó az ötlet.

Secnir 2011.10.12. 22:12:11

@lyken:
a vezetéstechnikai tréning az OK.
De az nem szűri ki a pszichésen alkalmatlanokat. Márpedig az úrvezetői (B kategóriás) jogosítványnak NEM feltétele mondjuk a pszichológiai vizsga.
sem a reflexológia.

Vegaaa 2014.01.06. 18:26:00

jó az ötlet, csak semmi értelme. 6 éve dolgozok logisztikai területen, és ha tudnátok milyen agyhalottak kavirnyálnak buszokkal, 40-60 tonnával, akkor vennétek egy tanyát és önellátó életmódra váltanátok. ezt jelenleg csak azért nem teszitek meg, mert igen fejlett a technika, a közlekedésre szánt infrastruktúra 90%-a pedig leginkább gépjárművekre szabott. ültess egy buszvezetőt biciklire és tuti agyvérzést kapsz.
süti beállítások módosítása